مجله فناوری برتر

مجله فناوری برتر رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری می باشد

مجله فناوری برتر

مجله فناوری برتر رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری می باشد

مجله فناوری برتر رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و در راستای انتشار آخرین اخبار و مقالات مربوط به تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید و بررسی محصول روز دنیا آغاز کرده است.

پیوندهای روزانه

تعداد سیم کارت های من

شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۷، ۰۱:۴۴ ق.ظ

استعلام تعداد خطوط مشترکین

مجله فناوری برتر-سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سامانه‌ای را برای استعلام تعداد سیم کارت ثبت شده به نام مشتریان در اپراتورهای مختلف طراحی کرده است که در ادامه، این سامانه را معرفی و لزوم پیگیری تعداد سیم کارت‌های ثبت شده را بررسی می‌کنیم.

بسیاری از مردم به دلیل اینکه خرید سیم کارت کار آسانی محسوب می‌شود، تعداد زیادی سیم کارت می‌خرند، اما بعد از مدتی حتی نمی‌دانند چه تعداد سیم کارت به نام آن‌ها ثبت شده و این سیم کارت‌ها در حال حاضر کجا هستند. نکته حائز اهمیت این است که اگر در نگهداری از سیم کارت‌ها دقت نکنید، ممکن است افراد سودجو به آن‌ها دسترسی یافته و پس از فعال‌سازی آن، فعالیت‌های مجرمانه‌ای انجام دهند که برای شما مشکلاتی را به وجود می‌آورد. در حال حاضر سیم کارت‌های بدون مالک (بدون هویت) و سیم کارت‌های جعلی منجر به فعالیت‌های کلاهبرداری، قاچاق ترافیک و حتی جرم‌هایی نظیر قتل می‌شوند. بر همین اساس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با ایجاد سامانه‌ای جهت استعلام سیم کارت، برای حل این مشکل اقدام کرده است.

 

سیم کارت

سامانه استعلام تعداد سیم کارت

تمامی مشترکان می‌ توانند با مراجعه به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بخش خدمات الکترونیک و یا در نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir به این سامانه مراجعه کرده و از تعداد سیم‌کارت هایی که با کد ملی آنان ثبت شده است، مطلع شوند. همچنین کاربران می‌ توانند علاوه بر استفاده از سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با ارسال کد ملی مالک خط به یکی از شماره‌ های ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت، نسبت به استعلام تعداد خطوط ثبت شده به نام خود اقدام کنند (سامانه استعلام پیامکی تعداد خط‌های ثبت شده).

در این سامانه استعلام شما می‌ توانید تعداد تمامی سرویس‌ های مخابراتی که به نام شما ثبت شده را استعلام کنید. نتیجه این استعلام به خط تلفن همراه اعلام‌ شده توسط شما پیامک می‌ شود. بنابراین حداقل باید در یکی از اپراتورهای تلفن همراه، یک سیم کارت با کد ملی (شناسه هویتی) شما ثبت شده باشد. در فاز اول طرح، تعداد سیم‌ کارت‌ های شما در اپراتورهای تلفن همراه اعلام می‌ شود و در فازهای بعد، تعداد سایر سرویس‌ های مخابراتی نظیر ADSL، تلفن ثابت، TD-LTE، وایمکس و غیره نیز برای شما ارسال خواهد شد.

 

 

هشدار به دارندگان سیم کارت‌های متعدد

با استفاده از سامانه‌های معرفی شده، کاربران می‌توانند از تعداد سیم کارت‌های خود استعلام بگیرند و برای غیرفعال کردن سیم کارت‌هایی که در دسترسشان نیست، اقدام کنند. کاربران باید توجه داشته باشند که در قبال سیم کارت‌های خود مسئول هستند؛ زیرا در صورتی که از هر سیم کارتی مزاحمت یا جرمی صورت بگیرد، مراجع قضایی در گام نخست با مالک آن‌ برخورد می‌کنند و او را مقصر اصلی می‌دانند و برای اثبات اینکه شما مقصر نیستید، باید مراحل قانونی زیادی را طی کنید. بنابراین کاربران باید از این فرصت استفاده کرده و سیم کارت‌های مفقود شده خود را غیرفعال کنند. مشترکان اگر پس از استعلام با خطوط ثبت‌ شده‌ای مواجه شدند که با مشخصات آن‌ها مغایرت دارد، می‌بایست به دفاتر خدمات مشترکان اپراتور خود مراجعه کرده و برای غیرفعال‌سازی و قطع آن اقدام کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی